Call Tracking

Call-Tracking defined as a form of solution that records and analyzes info about incoming phone calls originating from your customized digital ads. Companies can differentiate between successful marketing campaigns generated phone calls and those that failed, based on the statistics gathered. Call Tracking provides the possibility of measuring the behaviors of callers and understands which marketing source will trigger the phone calls in. We will provide all the features you need, from real-time call tracking to the detailed reporting about your campaigns.

user dashboard

Make the best option out of your ads? budget. Here are some features of Call Tracking:

  • Intuitive user dashboard: Get into the dashboard to quickly have access of the features, including; call-recording, call-trend, detailed and measurable report, all in one grab.
  • Missed call notifications: Every incoming call is an opportunity. If you missed any incoming calls, it?s important for you to get the notification.
  • Call Recording: We have feature that makes you possible to record all the incoming calls.
  • Keyword level call tracking: The level of call-tracking keywords is the key to fix your PPC analysis level.

 

Make sure to measure your marketing ROI with real-time call tracking, call recording and the analytics. We use advance Internet based technologies to optimize marketing costs and used time for decision makers and marketers. Call Tracking can be used anytime and anywhere at a real-time basis. The application is mobile based whether on the steps in processing the call tracking and even to the reports.

how it works

These are the general steps of using call tracking features:

  • You will get a unique number from us to be installed in the ads
  • Calls from customers who sign will be immediately transferred to your phone number
  • You’ll get a report in the form of Call Recording and Missed Call Notifications

Update. 02/06/2016

Next Digital Indonesia officially launched Call Tracking solution in Indonesia. You can now access it on calltracking.co.id

Clients can now access the call tracking reporting dashboard through the new website.

Let’s build your future.

We would like to hear from you about your online business goals.

Call-tracking adalah solusi untuk mencatat dan menganalisa informasi mengenai panggilan telepon masuk yang berasal dari iklan digital Anda. Berdasarkan statistik yang dikumpulkan, perusahaan dapat membedakan antara kampanye pemasaran yang sukses dan yang tidak melalui panggilan yang dihasilkan. Call-tracking memberikan kemudahan dalam mengukur perilaku penelepon dan memahami sumber pemasaran mana yang akan memicu panggilan telepon. Kami akan memberikan semua fitur yang Anda butuhkan, dari real-time call-tracking hingga detail report mengenai kampanye yang dijalankan. Buatlah pilihan terbaik dalam menggunakan anggaran iklan Anda.

Call Tracking

Berikut adalah beberapa fitur Call Tracking:

  • Intuitive user-dashboard: Masuk ke dashboard untuk akses dengan cepat fitur-fitur seperti; rekaman panggilan yang masuk, laporan detail dan terukur, semua ada dalam satu genggaman.
  • Missed call notification: Setiap panggilan masuk adalah suatu kesempatan. Jika Anda melewatkan panggilan masuk, penting bagi Anda untuk mendapatkan pemberitahuan.
  • Call Recording: Kami memiliki fitur yang memungkinkan Anda untuk merekam semua panggilan masuk.
  • Keyword level call-tracking: keyword level call-tracking adalah kunci untuk memperbaiki tingkat analisis PPC Anda.

Pastikan untuk mengukur ROI pemasaran Anda, merekam panggilan dan menganalisisnya dengan real-time call-tracking. Kami menggunakan teknologi antar-muka berbasis internet untuk mengoptimalkan biaya pemasaran dan waktu yang digunakan dalam mengambil keputusan pemasaran. Call-tracking dapat digunakan kapan saja dan di mana saja secara real-time. Aplikasi ini berbasis mobile, baik pada langkah-langkah dalam mengolah call-tracking maupun untuk laporan.

how it works call tracking

Ini adalah langkah-langkah umum menggunakan fitur pelacakan panggilan:

  • Anda akan mendapatkan nomor unik dari kami untuk dipasang pada iklan.
  • Panggilan dari pelanggan yang mendaftar akan segera ditransfer ke nomor telepon Anda
  • Anda akan mendapatkan laporan pemberitahuan dalam bentuk Call Recording dan Missed Call.